KÖŞE YAZARLARI

Gemlik demir yolu için ilk adım son adım olmasın!

Bursa’nın beklediği yüksek hızlı tren bir türlü gelmedi.

2016’da hizmete açılacaktı ama olmadı.

Antalya Valisi olan Münir Karaloğlu’nun, bir itiraf gibi duran 430 milyon liralık çalışmanın çöpe gittiği yönündeki açıklamasının üzerinden de aylar değil yıllar geçmeye başladı.

Ufak ufak bir kımıldama var ama heba edilen 430 milyonun hesabı bugüne kadar verilmiş değil!

Kaldı ki…

Bursa-Yenişehir arasında yapılan ama akıbeti meçhul gibi duran tüneller var.

İlk etabı için harcanan 430 milyonlarının çöpe gittiği Bursa-Ankara Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin ikinci etabı, yani Bilecik-Yenişehir hattıyla ilgili gelişmeler ise bugüne kadar hep muğlak kaldı.

Ne olduğunu pek anlamadı kimse…

Bursa’nın demir yoluna hasretini sona erdirecek yüksek hızlı trenin 2018’de veya sonraki yıllarda hizmete girmesine AK Parti içinden bile mucize gözüyle bakanlar varken, birkaç gün önce Gemlik Serbest Bölgesi, DOSAB, OSB ile bağlantılı yük taşımacılığına yeni bir halka ekleyecek demir yolu projesi için de kamulaştırma çalışmaları başlamış durumda.

Gemlik-Bilecik hattıyla ilgili Serbest Bölge’nin güneyinde kalan mal sahiplerine kamulaştırma için çağrı gitmeye başlamış.

Aktarma alanında kalan bölgelerde yerleri olanların davet edildiği projenin ana geçiş noktalarıyla ilgili ise bir ilerleme yok gibi duruyor.

En azından güzergâh geçiş noktalarında olabilecek köylerden gelen bir ses yok.

Bursa’nın lojistik üssü olacak gibi duran Gemlik’in yük taşımacılığıyla bütünleştirilmesi için demir yolunun önemi büyük.

Devlet Demiryolları uzun süredir dillerde olan proje ile ilgili düğmeye nihayet basmış gözüküyor.

İşe de son istasyondan yani, aktarma alanından başlıyor.

Umut edelim ki…

Temeli 2012’de atılan ve bugünün Başbakanı, o günün Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından “2016’da Bursalılar, Ankara’ya yüksek hızlı trenle 2,5 saatte gidecek” sözüne rağmen gerçekleşmeyen projenin başına gelenler, Gemlik’te başlama sinyali verilen yük taşımacılığıyla ilgili projesinin başına gelmesin!..

Milletin parası çöpe atılmasın!

Yük taşımacılığı açısından çok önemli olan Gemlik Demiryolu Projesi aynı akıbetle karşılaşmasın.

Çünkü yüksek hızlı trenle ilgili yapılan çalışmalar neticesinde harcanan 430 milyon lira ile Gemlik Demiryolu Projesi’nin bitirilmesi mümkün.

Gemlik Demiryolu Projesi’nin gündeme geldiği ilk dönemde maliyetine ilişkin verilen fiyat 420 milyon lira…

 

BAŞKANIN YÜZÜNE SÖYLEDİ!

KHK ile Gemlik’in, depreme daha güvenli bölgelere kaydırılmasına karar verilmesinin ardından konu ilçe gündemindeki sıcaklığını korumaya devam ediyor.

Önceki akşam “Gemlik Buluşuyor” adı altında dernekler, siyasi partiler, sivil toplum örgütleri, esnaf odaları, ticaret odası temsilcileri bir araya gelmişler.

Bu buluşmada Gemlik Belediye Başkanı Refik Yılmaz ile CHP’nin Gemlik İlçe eski Başkanı Mehmet Uğur Sertaslan arasında sert tartıma yaşandığı söyleniyor.

Yılmaz’ın sürekli olarak dönüşümden söz ettiği, Sertaslan’ın da KHK ile Gemlik’in dönüşümünden değil, taşınmasından söz edildiğini dile getirdiği belirtiliyor.

Sertaslan’ın, KHK nedeniyle 11 bin konut ve 50 bin kişinin bu durumdan etkilendiğini, söz konusu bölgedeki konutlara bankaların artık kredi vermediğini, bu nedenle ev sahiplerinin mağdur olmaya başladığına dikkat çektiği toplantıda, Gemlik Belediyesi’nin deprem konusunda hazırlıksız olduğunu, bugüne kadar yapılmamış işler nedeniyle Başkan Yılmaz’ı istifaya davet ettiği söyleniyor.

Bankaların Gemlik’te konutlara sıfır değer biçtiğini dile getiren Sertaslan’ın, KHK ile ilçede deprem dışı oluşturulan mağduriyetlerin çözümü için yerinde dönüşümün öncelikli hale getirilmesi gerektiğini de ifade ettiği vurgulanıyor.

Elbette ki bu anlatılanlara Başkan Refik Yılmaz’ın da verilecek bir cevabı vardır…

 

YAZARA AİT DİĞER YAZILAR